сряда, 30 юли 2014 г.

От малко до голямо "В"

аз + рисуване
накратко и отблизо

От както се помня аз все рисувам. В детската драсках във всеки възможен момент. Някакви "яки" каки с обувки повече от 15 см ток ха-ха-ха После мама ме записа в паралелка по рисуване и така от първи до седми клас. След това като дойде време за гимназията кандидатсвах отново рисуване. Приеха ме и бам вече учех професионално това, което исках. В 9-ти клас вече специалността ми бе ясна - графика и 3 години по-късно завърших успешно и взех трета квалификация художник-изящни изкуства. Брех! Година по-късно вече съм в НАТФИЗ, изучавайки сценография (+ костюми) за театър и кино. И пак аз отново обвързана малко или много с рисуването.

***

Най-отвартителният момент, свързан с рисуването, е когато изпадна в творческа криза. Това е едно от най-ужасните неща за мен. Появи ли се ме държи не малко време. Почвам да се ядосвам. Все нещо куца. Има идеи, но ръката не иска да се движи заедно с ума ми. От както се върнах у дома, усещам, че отново ме е гепала тази проклета творческа криза. Но някак този път сякаш изцяло криза на всичко, свързано с изкуството. За месец успях да нарисувам само една рисунка и то не особено добре. А можех много повече.

Топлото време сякаш сякаш изцежда силите ми и на мен нищо не ми се прави. Мраз ли е - отново се случва (доказан опит от втората ми квартира, където можех да виждам дори дъха си).

***

С тази публикация ще ви покажа малка частица от себе си, обвързана с рисуването. Напоследък все виждам блогъри да споделят своето творчесто, скрито зад страниците на своите тефтери и скицници. Е, ето и част от мен, която дано ви удовлетвори.

***

Никога не се придържам към един стил на рисуване. Напоследък стилово дори не мога да се намеря. (Пък и то СТИЛ се гради с годините) Експериментирам. Освобождавам се. Опитвам се да се вдъхновявам от други творци, но да не копирам стила им на рисува. Това е толкова ужасно - да гледаш и копираш някого, когото харесва и да представяш това като свое собствено творение. Обичам всичко да идва от ума. Да се възражда от емоции и чувства. Обичам да се опитвам да създам нещо. Не просто рисунка. А малко създание, стоящо на листа или платното, или пък изваяно от някакъв материал. То е като рожба създадена от ума и тялото.

***

Човешкото тяло е вдъхновяващо. Красотата на самите му извивки. Мускулите. Костите под тях. Всяка мимика. Движение. Невероятно. Голотата. Не еротична. Чисто физическа. Дебел човек. Слаб. Кокалест. Нормален. Предизвикателсто постоянно...Имам много да уча в тази насока. Колкото и да се учи пластична анатомия...Трябва практика. Очупване на самата ръка. Надявам се на добри резултати в бъдеще. До тогава все голо тяло *усмивка*

***


EDIT: Още малко може да видите в A Piece Of Lena

Мяу!

- Ви -

17 коментара:

  1. Много смислен и хубав пост! С много писания, чувства... Хареса ми. Госпожица идея е хубава, но любимата ми е предпоследната :) Като цяло мисля, че всички са красиви и няма как да си кривя душата пред нещо хубаво... Надявам се занапред да чета още повече такива вдъхновителни постове :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Преси! <3 Странно е, но сама се вдъхнових от думите си и започнах да рисувам. В момента дори спрях, за да ти отговоря на коментара :)

      Изтриване
  2. ТИ СИ ТВОРЕЦ.
    НЕКА ВДЪХНОВЕНИЕТО НИКОГА ДА НЕ ТЕ НАПУСКА!!!
    <3 <3 <3 <3 <3 <3

    ОтговорИзтриване
  3. аз ти бях казала, че много им се кефя на рисунките. постът е страхотен и искам да имаш много такива още. вдъхновяваш ме да рисувам и аз :D

    ОтговорИзтриване
  4. Като човек, който въобще не може да рисува, много се възхищавам на хората, които могат! Браво за творбите, желая ти много вдъхновения!

    ОтговорИзтриване
  5. Много ми беше интересно да прочета текста, защото разбрах повече за теб!
    А рисунките са прекрасни ииииииииии споделяй по-често творенията си с нас! <3

    ОтговорИзтриване
  6. Графика избива в теб, личи си школовката :-)
    Всяка скица е история сама за себе си.
    Червената лейди е моят фаворит, ужасно много ми харесва!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Червената лейди си я представям като илюстрация от някоя книжка.

      Изтриване